Födelsedag och kalas är på ingående så jag har sprungit runt i butiker som en galning de senaste dagarna. Något jag reflekterat över tidigare är att jag som kund blir bemött allt sämre. Först trodde jag att det var enstaka situationer som egentligen inte hade något med varandra och göra men så är verkligen inte fallet.
Om jag skriver affärsinnehavaren så har jag inte pekat ut någon men det finns något att referera till.
- svarar i sin privata mobiltelefon vid flertalet tillfällen
- är oorganiserad och tar väldigt lång tid på sig att förbereda
- välkomnar inte i butik
- mycket dålig ordning på varor
- minimalt med personal att fråga som arbetar på "golvet"
- väldigt lång väntetid i kassan
- svårigheter med språket
- svårigheter att redogöra för varans funktioner
- sortiment på webbplats stämmer inte med butikens sortiment
- butiker saknar telefonnummer
- ointresserade av kunden alltså mig
- långsamt tempo
Allt det här kombinerat gör verkligen att jag förstår charmen med att nätshoppa. Vad hände med "Hej, kan jag hjälpa till med något?"
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar